ビジネスメールは1日何十通も、ときには100通近く来るもの。
受け取った人が即座に判断できるように、件名(subject)で内容が分かるようにしておかないといけない。
件名の例
9月24日の会議について
Meeting September 24th
12月5日の会議の日程再調整
Resheduling of December 5 meeting
〜に関する情報
Information regarding 〜
議事録の共有
Sharing meeting minutes
木曜日の会議の場所と時間の変更
Change in the venue and the time for Thursday's meeting
会議の時間変更
Change of Meeting Time
御社サービスに関する問い合わせ
Inquiry about your services
請求番号OOOOOOについての問い合わせ
Inquiry about the Invoice #OOOOOO
11月1日の面会のお願い
Our request for an appointment on November 1st
12月5日の会議の日程再調整のお願い
Request to reschedule December 5 meeting
見積もり依頼
Request for estimation
確認依頼
Request for confirmation
ご対応お願いします:来週の会議
Action Requested: Meeting next week
【9月10日まで要返信】月報告書
Reply Requested by Sep 10th: Monthly report
OOOの注文について
Our purchase order for OOO
注文OOOの確認
Confirmation of Order OOO
契約条件の改訂のお知らせ
Notification of Revised Terms and Conditions
納期の遅延
Delay with the delivery of an order
出荷予定
Shipping schedule
同意書添付
Agreement attached