冴えない会社員の育て方

How to Raise a Boring Office Worker

【英語メール】件名は端的に。内容が分かるように。

f:id:micchannko:20200923194910j:plain

ビジネスメールは1日何十通も、ときには100通近く来るもの。

受け取った人が即座に判断できるように、件名(subject)で内容が分かるようにしておかないといけない。

 

件名の例

 

9月24日の会議について

Meeting September 24th

12月5日の会議の日程再調整

Resheduling of December 5 meeting

〜に関する情報

Information regarding 〜

議事録の共有

Sharing meeting minutes

木曜日の会議の場所と時間の変更

Change in the venue and the time for Thursday's meeting

会議の時間変更

Change of Meeting Time 

 

御社サービスに関する問い合わせ

Inquiry about your services

請求番号OOOOOOについての問い合わせ

Inquiry about the Invoice #OOOOOO

 

11月1日の面会のお願い

Our request for an appointment on November 1st

12月5日の会議の日程再調整のお願い

Request to reschedule December 5 meeting

見積もり依頼

Request for estimation

確認依頼

Request for confirmation

ご対応お願いします:来週の会議

Action Requested: Meeting next week 

【9月10日まで要返信】月報告書

Reply Requested by Sep 10th: Monthly report

 

OOOの注文について

Our purchase order for OOO 

 

注文OOOの確認

Confirmation of Order OOO

 

契約条件の改訂のお知らせ
Notification of Revised Terms and Conditions

 

納期の遅延

Delay with the delivery of an order

出荷予定

Shipping schedule

 

同意書添付

Agreement attached